matekgyakorlo.blog.hu

matekgyakorlo.blog.hu

Matekozni - van aki imád, van aki utál

2022. január 23. - Katica11

Én már gyerekkorom óta a matekimádók táborát erősítem, aminek valószínűleg az az oka, hogy annak idején könnyen megértettem azokat a feladatokat, amelyekkel szembesültem. 

Hogy van az, hogy ugyanabban az osztályban az egyik gyerek meg tudja oldani a feladatokat, míg a másik gyerek nem. Első-másodikosokkal foglalkoztam pályám kezdetén napközis nevelőként. Rengeteget gyakoroltunk a gyerekekkel, így mindenki sikeresen zárta a tanévet. Akkoriban még nem volt internetes gyakorlási lehetőség, csak a füzet és tankönyvek álltak rendelkezésre. 

Később felső tagozaton tanítottam matematikát (is) és azt tapasztaltam, hogy a gyerekek tudása között már az 5. osztály elején hatalmas különbség van. Ez azóta sem változott, pedig ma már óvodás kortól egyetemi szintig mindenféle érdekes oktatófilm, animáció, feladatsor elérhető a gyerekek, szüleik és a pedagógusok számára. A gyerekek digitális kultúrája is olyan sokat fejlődött, hogy többségüknek nem okoz gondot ezeknek a programoknak a kezelése. És mégis sok a baj a gyerekek matematikai tudásával.

Hogyan lehet ezen segíteni?

 

Ha megnézzük a kicsik tankönyveit, munkafüzeteit, akkor azt látjuk, hogy nagyon szépek, színesek, tele vannak magyarázó ábrákkal, könnyen megérthetőek.

Akkor miért nem értik mégsem a gyerekek a matematikát?

Szerinted hogy van ez?

 

Gondolkodjunk együtt!

A bejegyzés trackback címe:

https://matekgyakorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr5016822298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása