Én már gyerekkorom óta a matekimádók táborát erősítem, aminek valószínűleg az az oka, hogy annak idején könnyen megértettem azokat a feladatokat, amelyekkel szembesültem.
Hogy van az, hogy ugyanabban az osztályban az egyik gyerek meg tudja oldani a feladatokat, míg a másik gyerek nem. Első-másodikosokkal foglalkoztam pályám kezdetén napközis nevelőként. Rengeteget gyakoroltunk a gyerekekkel, így mindenki sikeresen zárta a tanévet. Akkoriban még nem volt internetes gyakorlási lehetőség, csak a füzet és tankönyvek álltak rendelkezésre.
Később felső tagozaton tanítottam matematikát (is) és azt tapasztaltam, hogy a gyerekek tudása között már az 5. osztály elején hatalmas különbség van. Ez azóta sem változott, pedig ma már óvodás kortól egyetemi szintig mindenféle érdekes oktatófilm, animáció, feladatsor elérhető a gyerekek, szüleik és a pedagógusok számára. A gyerekek digitális kultúrája is olyan sokat fejlődött, hogy többségüknek nem okoz gondot ezeknek a programoknak a kezelése. És mégis sok a baj a gyerekek matematikai tudásával.
Hogyan lehet ezen segíteni?
Ha megnézzük a kicsik tankönyveit, munkafüzeteit, akkor azt látjuk, hogy nagyon szépek, színesek, tele vannak magyarázó ábrákkal, könnyen megérthetőek.
Akkor miért nem értik mégsem a gyerekek a matematikát?
Szerinted hogy van ez?